شوینده‌‌‌‌‌های ممبران

ممبران ها نقش اصلی را در یک سیستم اسمز معکوس R.O دارند و باید مقاومت بالایی در برابر عبور آب و مواد خورنده و دیگر املاح آب داشته باشند. ممبران اسمز معکوس لایه ای نازک است که اجازه عبور یون‌‌‌‌های خاصی را از غشا خود نمی‌دهد و کاربرد اصلی آن حذف نمک از محلول‌‌‌‌های آبی است.

با گذشت زمان و عبور آب از ممبران ها، روزنه‌‌‌‌های ممبران ها به وسیله املاح آب بسته می‌شود و ممبران ها توانایی اولیه جهت تصفیه و گرفتن املاح آب را نخواهند داشت و کارایی دستگاه‌‌‌‌‌های تصفیه کاهش می‌یابد لذا باید نسبت به شستشوی آن‌ها اقدام کرد. به طور کلی هرگاه ظرفیت آبدهی 10-15 درصد کاهش و یا DP (تفاضل فشار آب قبل و بعد از ممبران) به بیش از 4-5 بار افزایش یابد و یا افزایش یکباره EC مشاده شود ممبران‌ها نیاز به شستشو با مواد شیمیایی متناسب با نوع رسوب و گرفتگی دارندبدیهی است انتخاب مواد شیمیایی مناسب و روش صحیح در شستشو به افزایش طول عمر ممبران و کاهش هزینه‌‌‌‌‌های نگهداری کمک می‌کند. نکته بسیار مهم و قابل توجه در فرآیندشستشوآن است که باید دقت داشت کلیه مواد شیمیایی مورد استفاده غیر اکسید کننده و باعث آسیب به ممبران ها نگردد. لذا کنترل pH و غلظت مواد مورد مصرف در بهینه سازی اثرگزاری بر رسوبات و کاهش اثرات تخریبی بر ممبران و پرشر وسل ها بسیار حائز اهمیت است.

شرکت صنعت ویژه برزین با ارائه پکیج شستشوی ممبران شامل 2 محصول اسیدی و قلیایی و همچنین ارائه راهکارهایی در قالب روش صحیح شستشو و نحوه استفاده در خدمت مشتریان عزیز است.

شوینده اسیدی

barzin 420

این محصول بر پایه اسید‌‌‌‌های آلی و یک فعال کننده سطحی غیر یونی، با PH پایین، برای حذف رسوبات معدنی و غیر آلی مانند هیدروکسیدها، کربنات‌‌‌‌‌های کلسیم و آهن از غشا‌‌‌‌‌های دستگاه R.O به کار می‌رود.

ویژگی‌‌‌‌‌های شیمیایی و فیزیکی

حالت فیزیکی                            مایع

رنگ                                        بی رنگ

PH                                         >2

دانسیته (o20)                               4/1- 3/1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *