- انتی اسکالانت سیستم‌‌‌‌‌های اسمز معکوس (RO)

آنتی اسکالانت ترکیبی است که جهت کاهش اثرات رسوب ناشی از نمک‌‌‌‌های محلول در آب استفاده می‌شود.

به دلیل وجود نمک‌‌‌‌های محلول در آب ورودی به سیستم ها، رسوب در جداره داخلی ایجاد شده و اصطلاحا پدیده scaling به وجود می‌آید. از جمله موادی که روی جداره داخلی ممبران رسوب می‌کنند، می‌توان به کلسیم کربنات، کلسیم سولفات، کلسیم فسفات، باریم سولفات، استرانسیم سولفات، سیلیکا و اکسید فلزات اشاره کرد. آنتی اسکالانت‌ها از طریق کیلیت شدن با یون‌‌‌‌‌های موجود در آب از چسبندگی و ته نشین شدن آن‌ها روی سطح ممبران جلوگیری کرده و از پدیده Fouling یا گرفتگی و scaling یا رسوب جلوگیری می‌کند و به این ترتیب در طول عمر سیستم‌‌‌‌های موجود تاثیر زیادی داشته و از هزینه‌‌‌‌های نگهداری بشدت می‌کاهد.

کیفیت آنتی اسکالانت در سیستم‌‌‌‌‌های آبی بسیار حائز اهمیت بوده و آنتی اسکالانت نامرغوب باعث کاهش ظرفیت سیستم، افزایش فشار بر پمپ‌‌‌‌‌های جریانی آب، کاهش طول عمر پمپ، افزایش برق مصرفی ناشی از بالا رفتن میزان آمپر، تعدد شستشوی سیستم ناشی از گرفتگی ممبران و در نهایت کاهش طول عمر ممبران ها و تعویض زود هنگام آن می‌گردد. شرکت صنعت ویژه برزین با بهره‌گیری از متخصصان واحد تحقیق و توسعه خود اقدام به تولید آنتی‌اسکالانت‌هایی با کیفیت و کارایی بسیار مطلوب در محدوده وسیع کاربردی نموده تا مشکلات ناشی از رسوب و گرفتگی روی ممبران‌‌‌‌‌های دستگاه اسمز معکوس را به حداقل ممکن برساند.

 

این محصول با PH 10-11یک نوع آنتی اسکالانت قلیایی، بر پایه نمک‌‌‌‌‌های فسفونیک اسید است و برای ممانعت از رسوب به ویژه کلسیم کربنات روی ممبران‌‌‌‌‌های اسمز معکوس و سیستم‌‌‌‌‌های نانوفیلتراسیون بسیار موثر است. این محصول برای آب‌هایی با کیفیت‌‌‌‌‌های مختلف در سیستم‌‌‌‌‌های R.O قابل استفاده است. این محصول معادل Genesys LF است.

                                             

ویژگی‌هایشیمیایی و فیزیکی

حالت فیزیکی

مایع

رنگ

کهربایی

PH

10-11

دانسیته (o20)

38/1- 48/1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *